Utbytestävling – hoppning – Roo Gård

UTBYTESTÄVLING – HOPPNING

En utbytestävling går till så att två (eller flera) lag möter varandra, och man besöker varandras hemmaanläggningar och tävlar på hästarna på plats.

Det betyder att när vi möter ett lag så åker vi till dem, och våra ryttare rider på deras hästar. Och sedan vid nästa tillfälle kommer deras ryttare till oss och rider på våra hästar.

Så om vårt lag består av 8 ryttare så består motståndarnas lag av 8 ryttare. Hemmalaget rider först, och därefter besökande lag.

Kul utmaning att åka till nytt ställe, och dessutom tävla på hästar man aldrig ridit förut!

Utbyte mellan Vigelsjö och Roo Gård i hoppning våren 2024

Naturligtvis kör vi på med det roliga utbytet med Roo Gård i hoppning i vår!

Johanna Landberg kommer vara lagledare, och vi kommer ha ett lag på 10 ryttare; samma lag som åker till Roo rider sedan hemmamatch (på Vigelsjö denna gång).

Bästa laget – vinst i bortamatchen 18 februari, och bucklan fick följa med hem igen!

Nivå:
För dig som går i hoppgrupp onsdag, fredag, lördag, eller Bashopp lördagar. Vi hoppar tävlingsbana 50-60-70 cm

Bortamatch: 18 februari 2024, första start 10.00, på Roo

Hemmamatch: 10 mars 2024, första start 9.30, på Vigelsjö

Laget som deltar i utbytet vårterminen 2024 (10 platser):

Majken Karlsson
Maja Nilsson
Ida Rosenqvist
Tuva Lifvergren
Wiggo Gustafsson
Erik Löfgren
Tilda Berggren
Agnes Olsson
Klara Lejdström
Agnes Karlsson

När en aktivitet är slutsåld ser du den inte längre i listan nedan

Villkor: Bokning gäller vald dag och tid. Vid förhinder sker ingen återbetalning, men du kan överlåta bokad plats till någon annan. Ångerrätt gäller ej.

Anmälan avser både bortamatch och hemmamatch – samma lag tävlar båda omgångarna.

Välj månad
Sök på ett datum
Exempel: 221008
Sök på en tid
Exempel:12.00-13.00
Filters Sort results
Reset Apply
Inga resultat hittades.Rensa filter och försöka igen?

Utbytestävling – bortamatch – 230402!

10 härliga ekipage från vardera lag gjorde upp i hoppningen idag – med liten liten marginal vann laget från Roo Gård, vi ser fram emot returmatchen!

Utbytestävling returmöte – hemmamatch  – 230514!

Soligt och härligt som det ska vara när vi tog emot Roo Gård för returmöte i utbytestävlingen i hoppning! 11 ryttare i vardera lag möttes i en spännande tävling, där Ridklubben Norrtälje Ryttare denna gång gick segrande ur kampen 🙂 Tack alla duktiga ryttare, föräldrar, medföljande, klubbkompisar på ”båda sidor” för en rolig tävling!

Utbytestävling – hoppning

2 april 2023 – bortamatch, hos Roo Gård

Plats: Roo Gård

Nivå:
För dig som går i hoppgrupp LD/LC onsdag, fredag, lördag, eller Juniorhopp lördagar. Vi hoppar tävlingsbana 50-60-70 cm

325 kronor

Utbytestävling – hoppning

14 maj 2023 – hemmamatch mot Roo Gård

Första start 10.00 (samling 8.15 för hemmalaget)

Plats: Ridklubben Norrtälje Ryttare/Vigelsjö

325 kronor

Vi fördelar platser till hemmamatchen efter vi genomfört bortamatchen i april, de som var med i laget i bortamatchen har förtur till returmötet.

Vi samlas på ridskolan 08.15 på söndag 14/5 och tar in hästarna. Därefter bangång kl 08.30 och sen framridning grupp 1 kl 09.30. Lotta berättar vilka som hör till grupp 1 resp grupp 2. Första start kl 10.00 för grupp1. Har man några klubbkläder får man gärna ta med det.